GENERAL
|
Kapslingsskydd |
IP 60 |
Temperaturområde |
AECQ100 GRADE3 (-40 till + 85C) |
Omvänd batteriskydd |
Ja, internt |
Driftspänning |
6-20V, immunitet mot transienter enligt ISO 7637 |
Driftsström (ECU) |
<0.5A |
Storlek (mm) |
155x120x45 |
Vikt (g) |
500 |
Anslutningar |
2 x 24 FCI bilkontakt |
kommunikation |
USB (med PC-klientprogram), seriell eller CAN |
RESULTAT
|
Injektorutgångar |
6 skyddade utgångar 5A, låg sida |
Tändutgångar |
6 utgångar 7A (15A topp) (passiva och aktiva spolar stöds) |
Aux-utgångar |
6 skyddade utgångar 5A, låg sida |
Stegutgångar |
Hel bro upp till 0,8A, kan användas som separata utgångar |
WBO värmare |
Skyddad låg sida upp till 5A |
+ 5V |
1 |
KAN BUS |
Ja, med ytterligare modul |
Serial |
Ja |
INGÅNGAR
|
Analoga ingångar |
7, 10 bitar, 0-5V, 4 ytterligare analoga ingångar med CAN-modul |
EGT-ingångar |
2 för K-typ termoelement |
Slå sensorn |
2 |
Syregivare |
LSU 4.2 eller Smalband |
Triggeringångar |
3 (primär, 2 kammar) Hall / VR-programvara valbar |
VSS |
1 (Hall / VR) |
Flex bränsle |
Med CAM # 2 eller VSS |
SENSORER
|
Temperaturgivare |
IAT, CLT, Oljetemperatur (användardefinierad egenskap), AC-evapstemperatur |
Trycksensor |
MAP, Oljetryck, Bränsletryck (användardefinierad egenskap), AC-tryckgivare |
Syregivare |
LSU 4.2 (inbyggd styrenhet), smalband, externa WBO-styrenheter |
hastighet |
Fordonshastighetssensor (VR / HALL), Växelsensor (sensor, beräknad) |
tankning
|
injektorer |
Upp till 6 Hi Z-injektorer (sekventiell) |
Batterikompensation |
Användardefinierad, guide för populära injektorer |
Bränslestrategier |
VE-baserad hastighetstäthet, Alpha N |
Lufttemperatur. |
Baserat på IAT och CLT |
VE-bord |
2 tabeller 16 × 20 (Belastning x RPM), upplösning på 0,1% |
Individuell cylinderbeslag |
Ja |
Iscensatt injektion |
Ja |
Ytterligare korrigering |
EGT-korrigering (per cylinder), BARO, TPS vs MAP, TPS vs RPM, Warmup, Nitrous, LC, ALS, ASE, Bränsletryck, Knocksensor |
Lambda baserad realtidskorrigering |
Använda Lambda / AFR måltabell |
Acc. / Retardationsanrikning |
Ja |
TÄNDNING
|
Tändutgångar |
6 för passiva och aktiva spolar (valbar programvara) |
Stödda triggers |
N-1, N-2, N-3, N + 1, Multitooth, Subaru triggers, Nissan trigger, Lotus Elise, Audi trigger, Renault Clio Wiliams / Alpine, Colt 1.5CZ |
Tändvinkeltabell |
2 tabeller 16 × 20 (Belastning x RPM), upplösning 0,5 grader |
Per cylinder trim |
Ja |
Djuptid batterikompensation |
Begagnad definierad guide för populära spolar |
Udda brandkompatibilitet |
Tillämpningsberoende |
Ytterligare korrigering |
CLT, IAT, TPS vs MAP, Nitrous, Tomgång, Knock sensor, LC, Pit limiter, ALS, Flat shift, Timers, Acc. anrikning |
KNOCK SENSING
|
kanaler |
2 |
Resonansfrekvensområde |
1-20kHz, 3: e ordningen AAF |
provtagning |
Tändningshändelse driven, slå fönster |
åtgärder |
Tändskydd, bränsleberikning, instrumentpanelindikering |
IDLE-KONTROLL
|
Kontrolltyp |
PWM-solenoider (2,3 ledningar), drivning med tråd, stegmotorer (bi och unipolär), tändning, bränslesnitt |
Kontrollstrategi |
Öppna / stäng slingan, tändvinkelskontroll |
VE-korrigering |
Ja, för Alpha-N |
korrigeringar |
AC-koppling, cool fläkt, analog ingång |
BOOST CONTROL
|
Öka ref och måltabeller |
2 uppsättningar 16 × 20 (TPS vs RPM) |
Kontrollstrategier |
Öppen / stängd slinga (PID-baserad) |
korrigeringar |
Gear, VSS, IAT, OJ |
KÖR MED TRÅD1
|
Kontrollstrategi |
Avancerad 3D PID + statisk friktionskompensation |
Stödade stötar |
Alla med likströmsmotor och strömbehov lägre än 6A Wizard för 28 populära elektroniska gasreglage |
PPS till gaspositionens karakteristik |
3D-bord |
BLIP-stöd |
Ja |
ALS-stöd |
Ja |
TRACTION CONTROL
|
TC-strategi |
Delta RPM, växelkompensation |
Momentreduktion |
Gnistskärning med 3D-tabell (16 × 20) |
Känslighetskontroll |
10 läges vridbrytare |
OVERSIKTLIG VENTILSTIMNING
|
System som stöds |
VVTi, MiVec, VANOS, Double Vanos |
Antal kamaxlar |
2 |
Kontrollstrategi |
PID-baserad sluten slinga, CAM-vinkelmåltabeller 12 × 12 |
FLEX BRÄNSLE
|
Mätning av etanolinnehåll |
Ja |
Mätning av bränsletemperatur |
Ja |
Tabeller blandning |
VE, IGN, Lambda / AFR, Boost, Cranking fuel, ASE, Warmup |
Bränsletemperatur PW-korrigering |
Ja |
SPORT
|
ALS |
2 oberoende ALS-inställning, DBW-stöd |
Skift ljus |
Per växelljus |
Starta kontrollen |
Ja |
Växelklippt |
Ja (Open loop), DBW blip stöds Källa: Switch, load cell, CAN |
Pit begränsare |
Ja |
Rullande anti-lager |
Ja |
MOTORSKYDD
|
Misslyckas med säkra värden för kritiska sensorer |
Ja |
Instrumentpanelindikering av fel |
Ja, användardefinierad |
Om temperaturmotorskydd |
Ja, användardefinierad, RPM-gräns |
Låg oljetrycksskydd |
Ja, användardefinierad, stäng av |
Bränsletrycksskydd |
Ja, bränsledoskompensation, varvtalsgräns, motorn stängd av |
Hög avgastemperatur |
Larm, per cylinderbränslebeslag, ökargräns |
KAN BUS2
|
KAN standard |
2,0A 125, 250, 500, 1000 kBps 11, 29 bitar |
Stödda CAN-streck 3 |
ECUMASTER, Motec M800 Set 1, Haltech E8 E11v2, Pectel SQ 6, AEM |
OEM CAN-strömmar som stöds 3 |
BMW E46, Citroen C2, Mazda RX8, Ford ST, Polaris RZR, Mini Cooper R53, Fiat 500, Renault Clio, Lotus, Ford Fiesta, Ford ST |
ANDRA
|
Oanvända injektionsutgångar kan användas som AUX-utgång |
Ja |
Oanvända tändutgångar kan användas som AUX-utgång |
Endast för vissa funktioner |
Utgångsfunktioner |
Bränslepump, kylvätskefläkt, parametriska utgångar, kvävekontroll, PWM 3D-bordutgång, AC-koppling, huvudrelä, hastighetsmätare, varvräknare |
Lösenordsskydd |
Ja, två nivåer |
timmar |
Fuel, Ignition, Boost, timers kontrollerade av virtuella utgångar |
Stöd för seriell instrumentbräda |
AIM, RaceTechnology |
Autotune |
Ja |
Inbyggt triggeromfång |
Ja |
loggning |
Logga in i realtid till PC-dator, logga på externa loggare (seriell / CAN) |