Sök
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    EMU SVART - ECU-master

    Tillverkare: ECU Master
    Avancerad programmerbar motorstyrning.
    Artikelnr: 1.00145.05-BLACK

    Lagerstatus 1 st i lager

    Nummer på väg hem från leverantören: 4
    €1098,32 inkl moms
    i h

    ECU Black - EMU ECU-motorstyrning

    ECUmaster EMU BLACK är en universell programmerbar motorstyrning som styr bensin och tändning. Det är byggt för att styra de mest avancerade och komplexa motortyperna. EMU-svart används till exempel för motorsport, motorcyklar, båtar och ombyggda bilar för racing.

    Stöder Drive by wire. Styrenheten uppdateras ständigt för att kunna hantera mer avancerade system.

    ALLMÄNT:

    Driftstemperaturområde: AECQ100 Grade2 (-40 till + 105C)

    Omvänd polaritet / kortslutningsskydd: JA (inbyggt)

    Driftspänning: 6-22V (motstånd mot transienter enligt ISO 7637)

    Hus: IP 65, CNC aluminium, designad av ECUMaster

    Mått (mm) Vikt (g): 150x72x31, 390

    Elektriska kontakter: 1 × 24, 1 × 39 FCI-specifikationer Automotive

    PC-kommunikation: USB (via Windows-programvara), seriell, CAN-Bus

    Utgångar:

    -8 Injektorer (5A skyddad, låg sida)

    -6 Tändning (15A klassad, skyddad, för passiva eller aktiva spolar, upp till 12 cylindrar i bortkastad gnista)

    -6 Extrautgångar (5A-skyddade, låg sida)

    -'Full bridge 'med 7 ampere, kan användas som separata utgångar eller 2 x H-broar

    -WBO värmare: Klassad till 5A (låg sida)

    Ingångar:

    - 9 analoga ingångar med en upplösning på 10 bitar, 0-5V (skyddad)

    - 2 EG-ingång (typ K-termoelement)

    - 2 ingångsgivare

    - Lambda-sond: Bosch LSU 4.2, LSU 4.9 eller smalband

    - 3 utlösningsingångar (vevaxel, 2x kamaxlar) Hall / VR (definierad i programvaran)

    - 1 fordons hastighetssensor (Hall / VR) (fram / bakhjulshastighet kommer snart)

    - 1 dedicerad Flex Fuel Sensor-ingång

    - 3 växlade ingångar (växlar till mark)

    STÖDDA SENSORER:

    -Temperatur: IAT, CLT, oljetemperatur, AC EVAP-temp, bränsletemp via etanolinnehållssensor

    -Tryck: Olja, bränsle (definierade egenskaper), Lufttryck (MAP / EMAP)

    -Lambda: LSU 4.2 (inbäddad styrenhet), 4.9 (inbäddad styrenhet), smalbandssond eller extern styrenhet

    -Frekvens: Fordonshastighetssensor (VR / HALL) Växelsensor (sensor eller beräkning)

    IGNITION:

    6 utgångskanaler (passiva och aktiva spolar - programdefinierbar, upp till 12 cylindrar i bortkastad gnista)

    Stöd som stöds: N-1, N-2, N-3, N + 1, Multitooth, Subaru triggers, Nissan trigger, Lotus Elise, Audi trigger, Renault Clio Williams / Alpine, Colt 1.5CZT

    Tändstabell: 2 tabeller 16 × 20 (belastning x hastighet), upplösning 0,5 grader

    Tändningskorrigering per cylinder: Ja

    Coil Dwell Correction: JA, guiden som kan väljas för populära spolar, eller kan ställas in av användaren

    Ytterligare korrigeringsstrategier: CLT, IAT, TPS vs MAP, Nitrous, Tomgång, Knock sensor, LC, Pit limiter, ALS, Flat shift, Timers, Acc. Anrichment

    Bränsle:

    Injektorutgångar: 8 injektorer med hög impedans (full sekvens, upp till 12 semisekvens)

    Justering av injektionsvinkeln: 0-720 grader

    Latenskorrigering för spänning: JA, användardefinierbar guide för populära applikationer

    Bränslestrategier: VE baserat på ”hastighetstäthet” eller ”Alpha N” -strategier, med ytterligare modifierare

    Lufttemperatur: Baserad på IAT och CLT

    VE-tabeller: två 16 × 20 (Load x RPM), noggrannhet 0,1%

    Individuell cylindertrim: Ja

    Insatsinsats: Ja

    Ytterligare korrigeringsstrategier: Oxygen sensor Corrections, EGT correction (per cylinder), BARO, TPS vs MAP, TPS vs RPM, warmup, Nitrous, LC, ALS, ASE, Bränsletryck, Knock, Leanout-skydd

    Realtidskorrigering baserad på Lambdasensor: använder Lambda / AFR målkarta

    KNOCK SENSING

    Kanaler: 2

    Frekvensområde: 1-20kHz, 3: e ordningen AAF

    Provtagning: Drivet av tändningshändelse, slå fönster

    Definierbara händelser: antändningsfördröjning, bränsleberikning, streckljusindikation

    Variabel ventiltid:

    Stödda strategier: VVTi, MIVEC, VANOS, Dual VANOS, AVCS

    Antal variabla kammar som stöds: 2

    Kontrollstrategier: PID baserat på sluten slinga som refererar till "CAM-vinkelmål" (12 × 12)

    Tomgångskontroll:

    Styrstyper: PWM-solenoider (2,3 linjer), 'driv-för-tråd', ​​stegmotorer (unipolär och bi), tändning, skärbränsle

    Kontrollstrategier: Öppna / stäng slinga, tändningsmodifiering, tändning avbruten

    VE-korrigeringar: Ja, Alpha-N

    Rättelser: Belastning (luftkonditioneringskoppling, kylfläktbelastning) eller definierbara analoga ingångar

    DRIVE-by-wire:

    Kontrollstrategier: Avancerad 3D PID-algoritm plus statisk friktionskompensation

    Stödda e-gasspjäll: Alla likströmsmotorer som kräver mindre än 6,5A, 28 populära e-gasspjäll stöds i DBW-guiden menyer

    'PPS-karakteristiska kartor': 3D-tabeller som refererar till kommandot VS. faktisk gasvinkel och varvtal, omkopplare av förare

    Downshift Blip Support: Ja

    Rally-Style Action Support: Ja

    TRACTION CONTROL:

    Strategier: Delta RPM, växelkompensation, F / R hjulhastighet (kommer snart)

    Minskning av vridmoment: skärning av tändningen med 3D-kartan (16 × 20)

    Känslighetskontroll: med 10 ställbar vridbrytare

    BOOST CONTROL:

    'Boost ref' och 'target tabeller': 2 uppsättningar kartor 10 × 10 (TPS vs RPM)

    Kontrollstrategier: Öppen / stängd slinga (PID-baserad)

    Korrigeringar: Gear, VSS, IAT, EGT

    KAN BUSA:

    CAN-standard: 2.0A 125, 250, 500, 1000 kBps

    Protokoll som stöds: CAN ECUMASTER, Motec M800 Set 1, Haltech E8 E11v2, Pectel SQ 6, AEM

    Protokoll som stöds av fordon: E46 BMW, Citroen C2, Mazda RX8, Ford ST, Polaris RZR, R53 Mini Cooper, Fiat 500, Renault Clio, Lotus, Ford Fiesta, Ford ST, EVO X (AYC support) och många fler ...

    MOTORSKYDD:

    Lambda-skydd: Motorns skydd för magra förhållanden, säkerhetsstrategier för bränsleberikning, partiell stängning av gasen och minskning av boosttrycket

    Användardefinierade kritiska värden för sensorer: Ja

    Visningsfel eller kritiskt värde: Ja (användardefinierad)

    Overtemp-skydd: Ja (oljetemp och CLT), användardefinierbar, varvtalsgräns

    Skydd för lågt oljetryck: Ja, definieras av användaren, stäng av motorn vid behov

    Skydd lågt bränsletryck: Ja, delta bränsletryckkompensation, varvtalsgräns, stäng av motorn vid behov

    Skydd för hög EGT: Alarm, per cylinder bränslebeslag, ökninggräns

    FLEX BRÄNSLE:

    Mätning av etanolinnehåll: Ja

    Bränsletäthetskompensation: Ja

    Blandning mellan kartor: VE, IGN, Lambda / AFR, Boost, Cranking fuel, ASE, Warmup

    Bränsletemperatur / PWM-korrigering: Ja

    SPORT:

    ALS: 2 oberoende inställningar ALS, DBW-stöd

    Skiftljus: för varje växel

    Startkontroll: Ja

    Växelklipp: Ja (öppen slinga), DBW-blip stödd källa: Brytare, lastcell, CAN

    Pit begränsare: Ja

    Rolling anti lag: Ja

    ÖVRIGT:

    Oanvända injektionsutgångar återupptagna som Aux-utgångar: Ja

    Ingångs- / utgångsfunktioner: bränslepump, radiatorfläktar, start / stopp-knapp, kväveoxid, kartomkoppling, 3D PWM-utgångar, A / C-kopplingskontroll, huvudreläkontroll, hastighetsmätare, varvräknare och annat ...

    Lösenordsskydd: Ja, två nivåer av kontroll

    Tidtagare: Bränsle, tändning, Boost-tidtagare som styrs av virtuella utgångar

    Seriellt protokoll för streck visar: AIM, RaceTechnology

    Autotune: Ja

    Inbyggt oscilloskop: Ja

    Logga in: Logga in i realtid till en dator, logga till externa loggare med seriell eller CAN (t.ex. EDL-1 Ecumaster Data Logger)

    *
    *
    *