Sök
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Garrett

    Garrett - Turboer ud over det sædvanlige.

    Navnet John Clifford Garrett er uløseligt forbundet med historien om turboladning. Garretts lidenskab for teknik og luftfart var tydelig fra en tidlig alder, og i 1928 blev han Lockheeds 29. medarbejder. 
    Han havde dog en ambition om at drive sit eget luftfartsselskab, og d. 21 maj 1936 oprettede han Aircraft Tool and Supply Company (senere Garrett Supply Company) på et etværelses kontor i Los Angeles. I slutning af 1930'erne var selskabets første produkt, en fuld-aluminiums intercooler til fly, færdigbygget. I slutningen af 1940'erne, efter 2. Verdenskrig, givet ATSC et kæmpespring på NYSE (New York Stock Exchange). 1950'erne var præget Garretts diversifering og ekspansion. Virksomhedens erfaring og viden og rumfartsdesign understøttede udviklingen af firmaets landsbaserede forretning, og snart blev navnet Garrett synonymt med motorforstærkning i bilindustrien.

    Historien om Turbo begynder i 1954 da Garretts T15-turno blev parret med Caterpillars D9-crawler. Selv om den passende navngivne Oldsmobile Jetfire Turbo Rocket blev den første turboladede produktionsbil i 1962, blev teknologiens indflydelse i stedet anerkendt i erhvervskøretøjer, da John Deere i 1967 valgte at Garrett T04-turbo skulle bruges som standard turbo i deres serie af gårdtraktorer. På dette tidspunkt tænkte folk, at det var et skridt, som kunne ødelægge John Deeres omdømme, og derfor fulgte hele industrien nøje med. 
    Først i 1990'erne blev det mainstream på verdensplan at have turbo, da Garretts nye variable dyseturbineteknologi (VNT) gjorde det muligt for en Fiat Croma 1991, at justere strømmen af udstødningsgasser til direktion på de specifikke motorkrav.
    Da Volkswagen-Audi parrede VNT-teknologi med deres 1.9L-dieselmotor til Frankfurt Motor Show-lancering i 1995, blev den symbiotiske pasning mellem turboladning og direkte indsprøjtning af dieseldrevne motorer bekræftet. Dette resulterede i, at evolutionen blev revolution.

    Sortering

    Garrett GTX3576R GEN II 400-750PS T3 1.06 A / R V-Band Kullager Keramisk Kullager - 856801-5046S

    Komplett turboladdare med turbinhus.
    €1951,39 inkl moms

    Garrett bröstvårta 7/16-24 UNF-> AN4 - Svart alu

    1.00205.01052
    Passar Garrett turboladdare med 7 / 16-24 UNF
    €11,73 inkl moms

    Packning till Garrett GT3271R

    1.00155.03-1420G
    €25,14 inkl moms

    Tialturbiner för Garrett GT / GTX 28/30/35 centerpatroner

    1.00155.04-1416
    Passar till klämman 1416C
    €41,63 inkl moms

    Turbo - 1000 hk Garrett GT42

    Garrett GT42 turbo passar på 2,2 - 8 liters motor. I denna turbo ingår inte wastegate och ställdon. Upp till 1000 hk.
    €1759,67 inkl moms €1155,68 inkl moms

    Turbo - 260 hk Garrett GT2554R - 471171-5003S

    1.00122.00-836023-5001S
    Turbo passar på 1,3 - 2,2 liters motor. Med denna turbo kommer wastegate och ställdon. Effektiv inställning upp till 260 hk.
    €921,73 inkl moms

    Turbo - 300 hk Garrett GT2560R - 836023-5003S

    1.00155.01-836023-5003s
    Turbo passar på 1,3 - 2,2 liters motor. Med denna turbo kommer wastegate och ställdon. Effektiv inställning upp till 300 hk.
    €938,49 inkl moms €814,47 inkl moms

    Turbo - 320 hk Garrett GT2860RS - 836026-5014S

    1.00130.01-836026-5014S
    Turbo passar på 1,4 - 2,3 liters motor. Med denna turbo kommer wastegate och ställdon. Upp till 320 hk.
    €1004,85 inkl moms

    Turbo - 340 hk Garrett GT2860RS - 836026-5013S

    1.00127.08-836026-5013S
    Turbo passar på 1,3 - 2,2 liters motor. Med denna turbo kommer wastegate och ställdon
    €1022,28 inkl moms

    Turbo - 350 hk Garrett T3 / 4

    452059-0001
    Turbo passar på 1,8 - 3 liters motor. Med denna turbo kommer wastegate och ställdon. Upp till 350 hk.
    €1592,08 inkl moms €1199,25 inkl moms

    Turbo - 400 hk Garrett GT32

    1.00122.02-452233-5005S
    Turbo passar på 2 - 3,5 liters motor. Med denna turbo kommer wastegate och ställdon
    €737,38 inkl moms

    Turbo - 400 hk Garrett GT32

    Turbo passar på 1,8 - 3 liters motor. I denna turbo ingår inte wastegate och ställdon
    €1173,11 inkl moms €900,28 inkl moms

    Turbo - 410 hk Garrett GT2876R - 705330-5002S

    Turbo passar på 1,4 - 2,3 liters motor. Med denna turbo kommer wastegate och inte ställdon.
    €1152,33 inkl moms

    Turbo - 420 hk Garrett GT3071R - 700382-5003S

    Turbo passar på 1,5 - 2,5 liters motor. Med denna turbo kommer wastegate och inte ställdon
    €1065,18 inkl moms

    Turbo - 460 hk Garrett GT2871R - 836026-5021S

    1.00156.01-836026-5021S
    Turbo passar på 1,3 - 2,2 liters motor. Med denna turbo kommer wastegate och inte ställdon
    €1189,87 inkl moms

    Turbo - 475 hk Garrett GT2871R - 836026-5020S

    1.00131.01-836026-5020S
    Turbo passar på 1,4 - 2,3 liters motor. Med denna turbo kommer wastegate och ställdon. Upp till 475 hk.
    €1189,87 inkl moms

    Turbo - 480 hk Garrett GT3071R - 700382-5020S

    €1065,18 inkl moms

    Turbo - 600 hk Garrett GT3582R - 714568-5001S

    Turbo passar på 2,0 - 4,5 liters motor. I denna turbo ingår inte wastegate och ställdon
    €1366,67 inkl moms

    Turbo - 700 hk Garrett GT40

    Turbo passar på 2-4 liters motor. I denna turbo ingår inte wastegate och ställdon. Upp till 700 hk.
    €1592,08 inkl moms €821,18 inkl moms

    Turbo Discharge Flange for Tial and Garrett Housings on G-Series 25/30/35 & GTX30/35 V-Band Style T304 SS

    1.00122.07-1415
    (G-Series G25/G30/G35 & GTX30/35) – Stainless Steel
    €31,51 inkl moms