Högtryckspump för TFSI-inställning - Autotech
Installationsinstruktioner
Lämplig för följande bilar:
Audi - 8V A3 & S3 (MK3) - EA888 Gen 3 - 1.8 TFSI och 2.0 TFSI
Audi - TT / TTS (MK3) - EA888 Gen 3 - och 2.0 TFSI
VW - Golf / GTI / R (MK7) - EA888 Gen 3 - 1,8 TSI och 2,0 TSI
VW - Jetta - EA888 Gen 3 - 1.8 TSI och 2.0 TSI
Audi - S1 EA888 Gen 3 - 2.0 TFSI
Autotech är den ledande tillverkaren av uppgraderingar av bränslepumpar för FSI-motorn eftersom vårt kit erbjuder högsta kvalitet, solid konstruktion och stort värde.
Vid installation av pumpen finns det betydande skillnader som inkluderar 5% hästkrafter och vridmomentökning vid lagringskartläggning.
Vårt HPFP-kit är fortfarande det riktmärke som imitatorer strävar efter att nå. Autotechs HPFP-kit är dock inte lätt att kopiera.
Det finns många skäl till varför Autotechs kit är överlägsen. Här är några:
~ Varje kolv (17,67 mm) och cylinder i Autotech HPFP-kit genomgår slipningsprocesser med hög precision många gånger under tillverkningen, vilket säkerställer att de mest exakta toleranserna bibehålls under det sista steget. Inte det billigaste sättet att göra dem, men det bästa sättet.
~ Varje kolv och cylinder är matchningsjord och seriell för att säkerställa absolut precision och maximal livslängd.
~ Autotech var den första att integrera plasma DLC-beläggning på HPFP-komponenter för att minska friktionsförlusten och öka prestandan. Andra har försökt följa efter genom att lägga till en beläggning på sina delar. DLC-processen är dock inte tillräckligt - det är inte ett botemedel för undermålig precision - delarna måste utformas specifikt så att processen kan dra full nytta: Autotech är det. Den framgång vi har på området kan bevisa det.
Tuners litar på Autotechs HPFP i sina konverteringar och uppgraderingar eftersom det fungerar och fungerar bra.