MS3Pro Ultimate Standalone Engine Management System
Ultimate, utvecklad från MS3Pro-plattformen, ger NEXT LEVEL-kapacitet till MS3Pros fantastiska funktionsuppsättning som börjar med en ny högkvalitativ aluminium-IP65-klassad, vattenbeständig kapsling. Ultimate tillhandahåller 10 programmerbara topp- och hållinjektorkanaler för att driva eventuella mättade eller topp- och hållinjektorer samt massor av ytterligare I / O som eliminerar behovet av andra kontroller, vilket sparar onödigt komplexitet och vikt. MS3Pro Ultimate är designad för att hantera din motorkombination utan att svettas av utanför rutan för naturligt sugade och förstärkta applikationer med 4-bar MAP och barometriska trycksensorer.
Inget behov av ett separat datainsamlingssystem, Ultimate kommer att logga in till 32 kanaler vid 200Hz. Den avancerade TunerStudio-mjukvaran ger en intuitiv, rak framstämningsupplevelse för både proffs och entusiaster med bäst i klassen självlärande, självstämande bränsletabellstrategier för att hjälpa dig.
MS3Pro Ultimate är redo att stödja en mängd olika motorer ur lådan, med förmågan att styra allt med upp till 10 cylindrar med sekventiell bränsleinsprutning, eller en fyra rotor Wankel med separata ledande och bakre tändutgångar. Över 50 olika tändningslägen stöds, från vanliga applikationer som GM LS-motorer (24x och 58x), Ford Coyote (inklusive VVT), Bosch Motronic och Chrysler Gen III Hemis!
Upplev själv varför fler och fler racer- och prestationsentusiaster känner igen och väljer MS3Pro framför tävlingen.
MS3Pro Ultimate Konfigurerbara ingångar / utgångar:
- 10 kanal 4: 1 eller 8: 2 programmerbar topp och håll injektorutgångarna
- 8 utgångar för tändning av logisk nivå
- 6 digitala ingångar
- 5 digital ingång / utgång
- 5 PWM-utgångar
- 2 digitala utgångar
- 12 analoga ingångar plus inbyggd MAP-, Baro- och intern ECU-tempsensor
- 3 högström digitala / pwm utgångar
- 3 digitala frekvensingångar
- 4 variabla reluktorkonditionerade ingångar
MS3Pro Ultimate-funktioner:
- VE-baserad avstämning
- Hastighetsdensitet, Alpha-N, MAF-baserad avstämning och blandade algoritmer
- Upp till 12 sekventiella mättade bränsleinsprutningsutgångar
- Upp till 12 cylinder sekventiellt stöd
- Alla oanvända injektorutgångar kan användas som högström digitala eller PWM-utgångar
- Upp till åtta utgångar för tändning i logisk nivå
- 2D- eller 3D-tabellvyer
- Tunaren kan växla mellan 2D- eller 3D-tabellvyer med ett enda klick
- Individuella cylindrar bränsle & kick trim bord
- Tabellomkoppling
- VVT-kontroll (4 kanaler)
- Generic Wheel Decoder möjliggör stöd för nästan alla standardavtryckare / eftermarknadsutlösningsmönster. 60-2, 36-1, 8-1, 4-1, ganska mycket vad som helst!
- Stöder 50+ specialiserade OEM- och eftermarknads tändningssystem som använder fabrikskam / vevhjul och sensorer.
- Stöd för oddfire och jämna eldmotorer
- Kan styra jämna eldar, udda eldar, kolvar, roterande och till och med radiella motorer
- Fuel Only Mode
- Inaktiverar tändningsutgångsfunktioner endast för kontroll av bränsleinsprutning
- Internt SDCard-dataloggning med snabb hastighet
- Traktionskontroll - flera strategier
- E85 flex bränslesensor ingång
- Kompatibel med DIN bredbands O2-styrenhet.
- Långsiktig bränsleklipp
- OE Style automatisk bränsle trimning för att möjliggöra förändringar i motorn över tid
- Tidsanrikning med hög effekt
- Tillåter rikare blandning efter förlängd tid med hög effekt
- Hjälper till att kontrollera cylinder- och kolvtemperaturer
- Helt användarkonfigurerbar
- Flera accelerationsanrikningsstrategier
- Insatsinsprutningskontroll
- Sömlös övergång till andra injektorer för högeffektapplikationer
- Flera användarkonfigurerbara strategier
- Kväve kontrollstrategier
- Trestegs begränsare med platt växling
- Transbroms- och stötfångskontroll
- Inget behov av en separat låda!
- Användarkonfigurerbara inställningar och reaktioner
- Avancerade strategier för lanseringskontroll
- Digital switch baserad aktivering
- Hjulhastighetsbaserad startarmning för rullningsstart
- Konfigurerbar timing retard efter lansering
- Pit Lane Limiter
- Hastighetsbegränsare för gropfält, minskar motorns kraft genom gnistfördröjning / -skärning eller bränsleslipning
- Kan begränsa baserat på VSS eller RPM om ingen VSS-ingång är tillgänglig
- Rally stil turbo anti-lag med roterande tomgång
- Låter cykliskt bränsle och gnista skär
- Kontrollerar tomgångsventilen och konfigurerbara utgångar för externt bränsle- eller lufttillförsel
- Boost Control - Flera strategier för öppen och sluten slinga
- Sekventiell växling sparkar ned
- Konfigurerbar gnista och bränslesnitt under växling
- Magnetutgångskontroll för luftskifter / dragapplikation
- Automatisk växlingspunktläge
- Konfigurerbar per växelfördröjning
- Tomgångskontroll - Flera strategier för öppen och sluten slinga
- Injektion av vatten och metanol
- Bränslepumpkontroll
- Intelligent Knock Detection and Response - 2 kanaler
- Flera motorskydd och felläge strategier
- Keep Alive Memory (KAM)
- Generös reserv I / O för alla standard / anpassade I / O-behov
- Spara analoga ingångar för externa sensorer
- Stöder vanliga fordons temperatur- eller trycksensorer
- Luftkonditioneringskontroll med framåtriktad tomgång
- Ökar proaktivt tomgångsvalscykeln (PWM-ventiler) eller antalet steg (stegventiler) innan A / C-kompressor aktiveras
- Automatisk kompressoravstängning vid programmerbar gasposition eller RPM-trösklar
- Automatisk kylfläktaktivering med A / C, användarkonfigurerbar
- Kylfläktkontroll
- Programmerbar fläkt på och av aktiveringspunkter
- Kan konfigureras för att köra fläkt med endast motorn igång, eller när motorn är igång och inte går
- Spola framåt i viloläge för användning med stora fläktar med hög efterfrågan
- Konfigurerbar fläktavaktivering baserad på TPS eller VSS
- Generatorfältstyrning / spänningsreglering
- Flera strategier med öppen och sluten slinga
- Konfigurerbar spänning och temperaturövervakning
- Separata målspänningar för efterstart, normal drift, körning och WOT
- Varningslampans utgång om spänningen är över eller under målet
- Omfattande testlägen
- Testa alla utgångar för korrekt funktionalitet och kontrollera ledningarna innan du startar motorn
- Kontrollerar alla bränsleinsprutningsutgångar, tändutgångar, tomgångsventiler och allmänna utgångar
- Utgångar kan testas för på / av eller PWM-pulsfunktionalitet
- Injektor- och gnissdeaktiveringsläge, tillåter kontroll av misstänkt problemcylinder genom att elektroniskt förhindra förbränningshändelse
- CAN-stöd för I / O-expansion - praktiskt taget obegränsad I / O-kapacitet!
- CAN-stöd för instrument från tredje part
- Android kompatibel
- Självkalibrering
- Helt aktiverad
- Kompakt, effektiv och robust design
- Redundant signal jordledningar
- Dubbel extern 5V ref-leverans, individuellt smält
- Ingen mörk ström!
- Fältuppgraderbar firmware - aktivera nyligen tillagda funktioner med en enkel firmwareuppdatering!