Sök
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Vems motorstyrning

    Tillverkare: Vems
    Mycket fin motorstyrning med massor av häftiga racingfunktioner! Enkel installation och massor av support för att få motorstyrningen igång.
    *
    *
    €589,23 inkl moms
    i h

    Vems motorstyrning

    Styrningen är extremt välframställd samt i absolut högsta kvalitet, vilket gör den till ett nöje att arbeta med för både professionella och amatör "mekare". Köp styrningen här och få massor av hjälp och support på köpet ..!

    Vems motorstyrenheter levereras med LSU 4.9-sond när lambdasond är vald. Kom ihåg att titta på monteringsvägledningen .

    Hjälp vid val av alternativ:

    Tändningsutgångar:
    När du väljer hur många tändningsutgångar som skall användas skall du vara uppmärksam på om att det finns möjlighet att styra tändspolarna. Ett sätt är att tändspolarna är "digitala" och har inbyggda slutsteg. D.v.s. att de styrs med en 0-5 volts signal. Om så är fallet, skall du välja så få utgångar, exempelvis "4 tändningsutgångar", därmed har du fler möjligheter att styra dina tändspolar. Om du å andra sidan har en "dum" tändspole som måste ha ett inbyggt slutsteg i boxen, skall du välja det antal utgångar som du har tändspolar, eller helst några fler eftersom de då även kan kontrollera andra komponenter.

    Mapp sensor
    Här skall du bara välja den 400 kpa som är inbyggd i boxen, det är bara i extrema fall av trimning som något annat är nödvändigt. 400 kpa kan mäta upp till 3 bar laddtryck.

    Kontakt
    Här kan du välja om du vill ha kontakter till boxen, det är de som passar till själva motorstyrningen. Självklart bör du ha med det.

    Primär trigger - Vevaxelsensor
    Här kan du välja om du vill använda en VR (induktiv sensor, vågsignal) eller en digital sensor (fyrkantig signal, 0-5 eller 0-12 volt). Du kan mäta en induktiv sensor genom att ohma signalkablarna (250-900 ohm). Digital (hall sensor) kan inte ohmas, där skall du använda en scoop för att kontrollera signalen. Men om du inte kan ohma kablarna, är det förmodligen en digital sensor.

    Sekundär trigger - Kamaxelsensor
    Kamaxelsensor är oftas digital - Du kan kontrollera detta på samma sätt som en primär trigger.

    EGT- & knocksensor
    Här kan du välja om du vill ha EGT (avgastemperatur) "modul" i boxen. Med andra ord är boxen förberedd för en anslutning av en EGT-sensor, den skall dock köpas separat. Knock-modulen (Sensor för tändningsbanken) kan boxen också byggas för att mäta, men det är mycket få som väljer att göra detta och nästan ingen kör det att fungera rätt. Sensorn skall också köpas till separat.

    LCD-utgång - Digital display
    Du kan få en digital display för VEMS, den är riktigt cool och fungerar mycket bra. Här väljer du om boxen skall ha utgångarna klara för anslutning av displayen. Välj mellan liten display och stor display till VEMS.

    Lamdasond
    Jag vill nästan påstå att du MÅSTE ha en bredbandslamdasond till Vems. Det finns inbyggda bredbandsstyrenheter så att boxen kör och justerar blandningen hela tiden. Lambdasonden skall användas vid inkörning och är en billig investering, som du får mycket glädje av. Välj alltid att få kablar och kontakter samt lambdasond när du handlar.

    SD-kortläsare
    Om du kör ett lopp och vill spara data när du kör, kan du få boxen med inbyggd SD-kort som lagrar data. Riktigt smart!

     

    Vad kan VEMS-motorstyrning?

    VEMS (Versatile Engine Management System) programmerbart motorstyrsystem är det precis som namnet lovar, ett mångsidigt styrsystem som kan användas för oberoende kontroll och kan ersätta i stort sett alla OEM-kontroller samt hantera många motorparametrar och funktioner, som exempelvis variabla kammar, digitala och analoga in och utgångar, lustgas styrning, Closed loop bredbands-lambdakontroll, Knack kontroll och avgastemperatur-koll och kontroll med larm och automatisk nerjustering av turbotryck och mer bränsletillskott med larm och automatisk kompensering vid överbelsatning på de viktiga parametrarna.

    Mer än bara en annan bränsleinsprutningsdator, kan styra sekventiell insprutning och tändning i upp till 8 cylindrar, komplett med 2-kanals widebands lambda styrenhet. Vems har alltså funktioner och prestanda som vanligtvis endast finns i ECUer med flerdubbla sitt pris, och kan enkelt konfigureras med hjälp av en bärbar dator eller genom att direkt ansluta ett tangentbord och LCD-skärm. All firmware och programvara för uppdatering / optimering är gratis och kan laddas ner från Internet. Ny firmware kommer ut ungefär fyra gånger om året med nya eller uppdaterande funktioner som fritt kan hämtas och installeras.

    Autotune - Unika verktyg

    Vems är utrustad med en del mycket unika funktioner vilka gör det otroligt enkelt att justera motorns blandningsförhållande. Först och främst har den inbyggda Wideband Controller, dvs. att du kan ansluta en WB-sond direkt till motorstyrningen. Detta är en besparing på hela 845 SEK, eftersom du inte behöver köpa en styrenhet för 1695 SEK när WB-sonden är ansluten och kalibrerad. Boxen är förberedd att ställa in "Live VE Analyzer" för att justera bränslet. Det är ett otroligt bra verktyg som justerar blandningen mycket exakt.

    Kom ihåg att du alltid är välkommen att kontakta oss för pratstund om vad som kan göras i din bil!


    Nedan kan du se alla funktioner som VEMS är utrustad med:

    Fullständig sekventiell insprutning - Boost-kontroll - laddtrycksstyrning med solenoid - vvt / V-tec på / av - vvt / V-tec pwm-analog - Startkontroll - Avancerad tomgångskontroll - Tomgångsmotorstyrning, alla kända typer. PWN och Stepper - Aplha-N mappning för sepparata spjäll - Hybrid Alpha - N för spjäll med turbo. - Staged Injection för att köra dubbla spridarbanker med olika storlek på spridare - Widebandsstyrning x 2 - Wideband "Closed loop " sluten aktiv styrning av lambda, boost controll och tomgång - Konfigurering / mappning mellan flera inställningar - Hastighetssensorinmatning - Knockkontroll x 2 - Triggeringång x 3 vr / hall - Wot shift cut / Flatshift - Möjlighet till LCD-skärmanslutning - Anti Layer Control - Avancerad N2O styrning för lustgas, både våt och torr. - SD kort i boxen för loggning - Kontroll Lampa/Varningslampa med Check Engine funktion vid power on - Varvtalsmätarutgång - Analog boostutgång för instrument - Övriga utgångar x 2 tps, mapp, varv per minut - Villkorlig varvtal för vatteninsprutning - Rpm utgång för intercoolerkylning - Bränslepumpumpstyrning - Vattenpumpstyrning - Fläktkontroll - Kallstartkontrollmapp - 14x16 tändnings tabell - 14x16 bränsle tabell - 14x16 lambda tabell - 8x8 insugningstemperaturmapp - Direkt kontroll av coil on plug med variabel dwell

    Mått VEMS-motorstyrning:
    Höjd: 55 mm.
    Bredd: 170mm.
    Djup: 170mm. inkl. kontakt

    Videor om och med VEMS:

    Connecting ECU

    Downloading and installing firmware

    Managing log and config files

    The Multi Graph gauge

    Importing and Dragging CFG

    WBO2 Calibration

    TPS Calibration

    Engine Map calibration

    Analyze trigger log

    Live VE analyzer

     

    Här hittar du en länk till hur man bygger kabelnätet. Klicka här!

     

    Ladda ner gratis programvaraHÄR

    (Välj den senaste filen som ser ut så här: VemsTune-Install-20xx-xx-xx.exe)

    *
    *
    *