Din varukorg är tom.
Om du har en bil med en VR6 motor har du massor av möjligheter att få ut mer effekt ur den. Du kan få upp till cirka 400 hk. utan att göra särskilt mycket med motorn.
Vi har nedan satt ihop ett turbokit där du kan välja mellan flera olika modeller av turboladdare. Ju mindre turboladdare du väljer, desto snabbare får du turboladdaren att leverera laddningstryck.
Exhaust turbokit VR6 - Här får du grenrör, turbo, wastegate, packningar m.m. - med enkel montering.
Oljeslangar försörjning - Slangar och kopplingar för att mata turboladdaren med olja från motorn.
Y-adapter - Y-stycke med M10x1 och 1/8 "-27 NPT uttag
Returlopp VR6 - Oljeretur till VR6 motor med svetsnippel för sump
Vattenanslutning VR6 - Vattenkylning av turboladdaren är viktig för lång livslängd
Om du vill göra mer än 260 hk. i motorn, skall en intercooler monteras på motorn, men det rekommenderas också för effekter under 260 hk. – dock är det inte strängt nödvändigt. Om du inte har mycket plats i fronten för montering av en intercooler kan du också välja en vattenintercooler. Den kan placeras i motorrummet och kräver mindre rörledningar. En kylare skall monteras i fronten för att kyla vattnet, såväl som en vattenpump för vattencirkulation. Vi har allt som behövs för att bygga intercoolersystem, rör, fogar, silikonslangar, klämmor o.s.v.
Intercoolerkit - Vi hjälper dig gärna med att framställa en intercooler- satser till din bil - Vi behöver bilen för montering av detta
Universal intercooler - Om du själv vill montera intercooler har vi flera alternativ, inklusive vattenintercooler om det inte finns mycket monteringsplats
Silikonslangar - Silikonslangar används för montering av rostfria eller aluminiumrör
Rostfria klämmor - Montering av silikonslangar kräver klämmor av god kvalitet
Rostfria rör - Rostfria rör används ofta till tryckrör, vikten är högre än t.ex. aluminiumrör
Aluminiumrör - Aluminiumrör för att spara vikt
Vid montering av turbokit på en VR6 skall bränsleanläggningen uppgraderas. Bensinmunstyckena väljs utifrån önskad effekt. Bensinpumpen & bensinfiltret på en äldre VR6 motor kan vara väl använda och kan behöva ersättas - Du kan också välja att mäta bensinpumpens flöde, men vi har pumpar för cirka 800 SEK som kan leverera till cirka 400 hk. För detta rekommenderar vi att du byter bensinpump och monterar ett nytt original bensinfilter. De 441cc bensinmunstyckena levererar till cirka 400 hk utan problem, de är för direkt montering och passar med originalkontakter.
Bensinpump 210l/min - Bensinpump som kan leverera till cirka 400 hk. på turboladdade VR6.
441 cc/min bensinmunstycken - Bensinmunstycken som levererar upp till min. 400 hk. - Mycket bra kvalitetsmunstycken
Vid montering av en turbo är det första du skall använda är en ny downpipe, gärna 3 ". Och för avgassystem skall du använda 3" runt om. Om du inte vill ha ett 3 "catbacksystem, kan du välja att montera en VUSS-ventil, som tillåter fri utblåsning - Det finns flera möjligheter för uppsättning.
Downpipe till VR6 - Vi hjälper gärna med framställning av downpipe för ditt projekt
Sportavgassystem - Här hittar du allt för att bygga avgassystem
Vuss/Exhaust cutout - Med en vuss ventil kan du få fritt flöde i avgassystemet - ger också extremt ljud
Med ett original insugningsgrenrör kan du köra med en turbo och göra massor av effekt. Vi rekommenderar helt enkelt att du monterar ett nytt luftfilter som kan strömma tillräckligt med luft till önskad effekt. Vår T3/T4 turbo är med 3 "insugning, GT30 & GT35 är med 4" - Du skall dock vara uppmärksam på om du vill köra med 3 "eller 4" luftmassemätarhus - Dessa är specialtillverkade och vi hjälper gärna med anskaffning eller tillverkning av denna . Vanligtvis kan 3 "luftmätare inte ge korrekt signal över 340 hk och 4" kan ge god signal upp till 440 hk.
K&N Luftfilter & Universal luftfilter - Här hittar du många olika universella luftfilter för montering, t.ex. på turbo
På en VR6 kan det vara fördelaktigt att montera en ny programmerbar motorstyrning, det är en äldre bil som kan gamla kablar och dåliga anslutningar. Detta kan åtgärdas med ett nytt ledningsnät och en ny ECU. VR6 kör med 60-2 triggerhjul vilket gör montering extra enkel. Vi rekommenderar t.ex. ECU Master och VEMS eftersom de är enkla att montera och programmera. Det medföljer gratisprogram som också kan laddas ner online. '
ECU Master - Mycket bra motorstyrning som också är billig
VEMS motorstyrning - Återigen en mycket fin motorstyrning till rätt pris
Frågor kring programmerbar motorstyrning - Svar på många ECU frågor
Nedan ser du en 1.8T under programmering av original motorstyrning. Detta görs med en Emulator och chiptuningsprogramvara. Detta är också en möjlighet på VR6.
Om du skall ha ut mycket effekt ur din VR6 motor kan vi hjälpa till med att anskaffa nästan allt i uppgraderingsdelar till motorer. Beroende på hur många hästkrafter du skall ha ut ur din motor skall olika motordelar bytas ut. Det rekommenderas att byta toppackning för lägre kompressionsförhållande och ARP bultar för att hålla toppen ordentligt på plats.
Prestandadelar - Allt för att bygga en motor med massor av effekt
K1 h-profil VR6 - Kolvstakar av högsta kvalitet
VR6 12V ARP toppbultar - Kraftiga toppbultar för VR6 motorn
VR6 12V ARP main stud kit - ARP bultar för huvudlager
ACL racinglager VR6 - Racinglager för kolvstakar
Racing huvudlager till VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L - Mycket kraftiga lager för vevaxeln
Sachs performance VR6 kopplingssats - Här kan du köpa kopplingssats och lösa delar för VR6 koppling