Din varukorg är tom.
Montering av en turbo på en VR6 R32 motor kan göras relativt enkelt. Nedan har vi försökt att vägleda dig genom vilka delar du skall använda och vad du skall vara uppmärksam på. Kontrollera alltid först att motorn inte är dålig, har skötts korrekt och att oljan byts ofta så att det inte finns några smutsavlagringar i motorn.
Sätt på OBD testaren för test av motorstyrning
Gör ett kompressionstest och ett läckagetest – Skall vara mellan 10-13 bar. Max 2 mellan varje cylinder
En ny luftmätare kommer ofta att vara en fördel eftersom de ofta blir dåliga
Nya tändstift kan vara till fördel
Vattentemperaturgivaren är känd för att vara dålig och kan ersättas med den gröna modellen
Motorn är verkligen glad över att få in mer luft - Detta gör du genom att montera ett turbokit. Vi har till exempel turbokit som gör monteringen enkel.
Exhaust kit till VR6 24v/R32 - Välj mellan olika setup/turboladdare
Oljförsörjningsslang - Försörjningsslang till turboladdare
Oiljeretur - Slang från turbo och tillbaka till motor
Vattenkylning av turbo- - Vattenkylningskit med slangar och AN-kopplingar
Intercooler är ett viktigt element med turbo, som säkerställer att tryckluften kyls ned igen. Detta gör luften som kommer in i motorn mer effektiv och säkerställer att tändningen kommer. Ett alternativ till montering av intercooler och rörledningar är vatteninsprutning. Med vatteninsprutning behöver inga långa rör monteras och ingen stor intercooler i fronten av bilen - Man kan också kombinera vatteninsprutning och en intercooler - Det ger dubbel effekt. När rörsystemet är under konstruktion skall också ett luftfilter monteras, vi rekommenderar ett öppet filter och inte en original luftfilterlåda om effekten skall vara hög.
Intercoolerkit - Hitta IC kit till flera modeller, om din bil inte är på listan, tillverkar vi ett kit till din bil
Universal IC - Intercooler för universalmontering vid bygg själv projekt
Rostfria rör - Rör för uppbyggnad av intercoolerrör - Kan också användas till specialframställning av avgassystem
Aluminiumrör - Aluminiumrör väger inte lika mycket som rostfria rör och kan därför vara en fördel
Silikonslangar - Slangar för anslutning av rör mellan turbo, intercooler och insugningsgrenrör
Rostfria klämmor - Klämmor för montering av slangar och rör
Vatteninsprutning - Med vatteninsprutning får du mindre baktändning och mer effekt
Sportluftfilter - Universal öppet luftfilter - Vi skaffar hem allt från K&N filter.
När mer luft kommer in i motorn behövs mer bensin. Originalbensinmunstycken kan ofta inte leverera mer än 20-30% mer bensin än vad som används vid originaleffekt. 504cc. munstycken levererar till ca 480 hk. och 668cc. munstycken till ca 580 hk. Byt ut munstyckena tillsammans med luftmätaren eftersom denna också har ett maximalt luftflöde. 3 "luftmätare maxar ofta ut vid 340 hk. En 4" luftmätare kan klara av upp till ca 450 hk.
Bränslesystem - Här hittar du allt för uppbyggnad av bensinanläggningar
504cc. munstycken - Mycket bra bensinmunstycken med hög ohm
668cc. Munstycken - Också bensinmunstycken med högohms munstycken som levererar mycket bensin
EV1 kontakt - Bosch kontakt som passar på ovanstående munstycken - enkel montering.
Bensinpump 400 hk. - Bensinpump för direktmontering
Bensinpump extern - Bensinpumkit om effekten skall upp till 550-600 hk.
Deatschwerks - Levererar bensinpumpar för direktmontering - Men något högre priser
Vid montering av turbokit skall förröret/downpipen specialframställas för att passa ditt originalavgassystem eller sportavgassystem. En downpipe till ca 500 hk. skall vara 3 "/76 mm i diameter för att ha ett rimligt flöde utan för mycket motstånd. Ett 3" avgassystem med flödesdämpare till 500 hk. - Vi gör också många avgassystem specialframställda till alla bilmärken och kan också erbjuda ett sådant till dig. Men vi har också många som bygger avgassystem själva och som fungerar riktigt bra.
Downpipe - Vi framställer downpipe på beställning. Vi skall dock ha bilen för att det skall kunna fungera
Racer avgassystem - Rostfritt avgassystem från Simons eller Magnaflow - Och allt för hemmafixaren
Rostfria rör - Ofta används rostfria rör för att bygga ett riktigt fint avgassystem, vi har 30, 45, 60 och 90 graders böjar
Sportkatalysator - Racerkatalysator med högt och effektivt flöde
Man kan göra många hästkrafter med originalmotorstyrningen - Du kan till exempel använda 504cc. munstycken och en 95mm. luftmätarhus, här kan du göra upp till cirka 450 hk. Med större 668cc. munstycken kan göra upp till 550 hk. Om du behöver använda bilen för vardagskörning kan det vara fördelaktigt att använda originalmotorstyrningen eftersom du behåller alla standardfunktioner. En chiptuning med Emulator som vi kan hjälpa till med - Ring för pris. Nedan kan du se en video där vi kör med emulator på en 1.8T-motor.
Ett alternativ är också att sätta på en programmerbar motorstyrning - ECU-mastern är bra på att göra CAN-BUS-signaler från deras motorstyrning som passar olika bilmärken. Se alltid efter om de har en setup som passar din bil eller kontakta oss.
Programmerbar motorstyrning - Vi säljer flera olika modeller, Vems, Ecu master, Megasquirt m.m.
Om du skall göra om motorn till en tävlingsmotor med exempelvis smidda kolvar, h-profil kolvstakar, annan toppackning, ARP bultar, m.m., har vi även det. Om du inte kan hitta delarna på hemsidan är du välkommen att kontakta oss så hittar vi delarna åt dig. Vi har t.ex. även racerkit till flera motorer - de innehåller ofta kolvar, kolvstakar och lager m.m. Dessa motorsatser gör vi också gärna så att de passar just dina behov.
Motordelar - Allt i motordelar för trimning av R32 motorn
ARP R32 toppbultar - Mycket starka toppbultar från ARP bultar
ARP R32 main stud kit - Huvudlager
K1 R32 H-profil kolvstakar - 164mm. kolvstakar till min. 600hk.
Racinglager till VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L - Lager till kolvstakar av högsta kvalitet
Racing huvudlager till VR6/R32/ R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L - Mycket kraftiga lager till vevaxeln
Motorkit - Motorkit för prestandamotor
VR6 R32 kopplingssats från Sachs Performance - Mycket bra kopplingssystem från Sachs