Bensinmunstycken för trimning. Används till exempel vid dragracing, motorsport, drift, rally o.s.v. Bensinmunstycken i riktigt bra kvalitet till låga priser. Vi har använt dessa munstycken sedan 2006 och vi har aldrig haft några som helst problem med dem. De är ytterst stabila och sprutar perfekt, det är munstycken som vi importerar från USA och Kanada.
Det är mycket enkelt att montera dessa munstycken, eftersom du väljer munstycken som passar ihop med kontakten i din bil. Det är oftast Bosch kontakten som används. De passar oftast i längden på originalmunstycken som sitter i din motor. Dock kan munstycken som sitter i VAG bilar vara något kortare. Där kan du använda distanser som du också kan hitta längre ner på sidan.. bensinmunstycken.
När du ska välja munstycken för ditt projekt skall du välja utifrån hur många hästkrafter du förväntar dig att göra. Därefter skall du lägga till lite extra så att munstyckena inte behöver vara helt öppna vid maxbelastning på motorväg eller liknande. T.ex. om du vill göra 300 hk på en 4 cyl. motor, skall du använda 4 x 441 cc. munstycken (4 x 80 hk = 320 hk)
Dessa munstycken passar nästan på alla bilar, BMW, VW, Audi, Skoda, Seat, Opel o.sv. De är försedda med 14mm. o-ringar och längden är vanligtvis alltid samma i alla bilar. Längd från centrum - centrum o-ring är ca 64mm.
Det är inte alla motorstyrningar som kan köra med "låghms" munstycken - De drar för mycket ström och förstör därmed transistorn som sitter i motorstyrningen. Högohmsbensinmunstycken öppnas och stängs inte lika snabbt och därför kan de bli instabila vid tomgång eftersom öppningstiden är för låg. Om du vill köra med stora bensinmunstycken som är högohms, kan du använda vår progressiva bensintrycksregulator, som kan skruvas ner mycket i tryck vid tomgång och högt upp vid laddningstryck. Härmed får du möjlighet att få en stabil tomgång och fortfarande ha tillräckligt med bensin och bensintryck vid belastning.