Om du skall bygga ett nytt bränslesystem eftersom motorn har blivit uppgraderad med turbo, eller om du kör någon form av motorsport, kan vi säkert hjälpa dig. Det är viktigt att känner till målsättningen för hur mycket effekt du vill att systemet skall kunna leverera stabilt och tillräckligt med bränsle. Det är också viktigt att överväga om du skall köra snabbt i kurvor där bensinen kan pressas över på bensintankens ena sida där den inte kan suga bensin.
Om du skall köra motorsport, rekommenderar vi att du monterar en surge tank. Med en sådan monterad är du säker på att alltid ha stabilt bränsletryck i spridarbryggan. Vi har under menyn fuel kit tagit fram olika bränslesystem som inkluderar bensintank, bensinpump, slangar, kopplingar m.m. Mycket bra och enkelt sätt att komma igång med uppbyggnaden.
Av bränslepumpar har vi många olika modeller, både för intern och extern montering. Exempelvis Bosch 044 bensinpump används ofta vid trimning eftersom den kan leverera upp till 600 hk. Av interna bensinpumpar har vi t.ex. GSS342 som också är otroligt använd och som levererar upp till 500 hk. samt AEM pump upp till 1000 hk.
Våra bensinslangar är av högsta kvalitet, både invändig och utvändig stålarmerade eller nylonarmerade, som tål bensin, diesel, metanol, E85, E10, motorolja, kylarvätska. Om du vill ha en högkvalitativ bränsletryckregulator som är stabil och robust, rekommenderar vi Qualitec A1000 eller Qualitec - CNC modeller. De flesta av våra bensinmunstycken importeras från USA och är av absolut högsta kvalitet, många av dem av samma storlek och dimensioner som Bosch munstycken. Det är mycket viktigt att bensinmunstycken kan få tillräckligt med bränsle genom spridarbryggan och här kan det vara en bra idé att använda en spridarbrygga som kan ”matas” från båda sidor om bryggan.